با توجه به اقبال روز افزون جامعه به طب سنتی  و داشتن پتانسیلهای فراوان در مکتب پزشکی ایرانی جهت پیشبرد سلامت و بهداشت جامعه، متاسفانه افرادی آگاهانه یا ناآگاهانه دستورات و تجویزهایی می کنند که نه تنها از نظر قواعد و مستندات علمی ثابت شده روز قابل پذیرش نیست بلکه حتی نشانی از آنها را درکتب معتبر و مرجع طب ایرانی نمی توان یافت و برعکس گاهی دقیقا مخالف نظرات و شیوه علمی کتب و دانشمندان مرجع این علم می باشد.
 لذا قشرآکادمیک و دانشگاهی این رشته  وظیفه خود می داند، مواردی که هرازگاهی درجوامع مجازی ودیگر رسانه های مکتوب یا سمعی بصری (و حتی صداوسیما!) بصورت غیرعلمی و غیراصولی به نام طب سنتی/اسلامی/ایرانی مطرح می شود را غربالگری نموده و آنچه که نادرست ومضر سلامت جامعه و مردم است را به اطلاع مردم برساند.
ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که مکتب پزشکی ایرانی دارای یک "سیستم و چهارچوب تشخیصی/درمانی مخصوص به خود" می باشد و هر مطلبی در این حیطه باید در قالب اصول و مبانی این علم تفسیر شود اما متاسفانه روز به روز شاهد افزایش مطالب بی سند، بی اساس و "من در آوردی" تحت عنوان طب سنتی هستیم.
لذا در این راستا سلسله مطالب و مواردی که با اصول و مبانی پزشکی ایرانی سنخیتی نداشته و بیشتر مبتنی بر فهم و برداشت غلط، اظهارنظرهای شخصی و ناآگاهانه و یا گاهی مغرضانه و سودجویانه می باشد؛ به اطلاع خواهیم رساند.


(جامعه دانشگاهی پزشکی ایرانی)

مطالب بیشتر در: https://telegram.me/persianmedicine