اهمیت ورزش در حفظ و ارتقای سلامتی به حدی است که ابن سینا آن را بر سایر اصول حفظ سلامتی اولویت داده است.
حکما به دو گونه ورزش معتقد بوده اند؛ ورزش عام که تمام بدن را درگیر کند و ورزش خاص که یک یا چند عضو را به کار وادارد.
اکثر مردم برای ورزش کردن منتظر زمان و مکان خاص هستند. ما در این مجال قصد داریم 3 توصیه ساده برای انجام ورزش در طی روز پیشنهاد کنیم تا بتوانید در زمانها و مکانهای مختلف به ورزش بپردازید و بدین وسیله سلامت خود را حفظ کنید و ارتقا دهید:
 
1⃣ عضلات شکم خود را به داخل بکشید و چند ثانیه نگه دارید و رها کنید. تکرار این کار باعث عمیق شدن تنفس و نیز افزایش خون رسانی به ناحیه شکمی و تقویت عضلات این ناحیه می گردد.
2⃣ شانه های خود را بالا بیاورید، چند ثانیه نگه داشته و رها کنید. تکرار این کار نیز باعث تقویت عضلات سرشانه و رفع خستگی و دفع مواد زاید آنها می گردد.
3⃣ ماشین خود را با فاصله از محل کار پارک کنید یا چند ایستگاه مانده به محل کارتان از اتوبوس یا مترو پیاده شوید یا به همسرتان بگویید شما را با فاصله از محل کار پیاده کند. البته این کافی نیست! باید باقیمانده مسیر را با دور تند گام بردارید به نحوی که تنفسهایتان عمیق تر شده و ضربان قلبتان افزایش یابد. در مسیر برگشت نیز چنین کنید.

👈شما هم اگر خوب فکر کنید تعداد زیادی از حرکات ساده و موثر خواهید یافت که می توانید بدون صرف وقت یا هزینه خاص از منافع آنها در سلامتی خود بهره مند شوید.


📝دکتر محمدعلی زارعیان - رزیدنت طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی تهران📝

مطالب بیشتر در: https://telegram.me/persianmedicine