آیت الله سبحانی:
باید طبق تخصص کار شود/نمی توان قانون شیخ الرئیس را جلوی خود گذاشت و طبابت کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید امروز در دیدار با مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت طی سخنانی گفت: تقسیم کار راز موفقت است، همه کس بخواهند در همه کارها ورود کند این مایه پیشرفت نخواهد بود.

این مرجع تقلید افزود: افراد باید طبق تخصص های خود کار کنند و نظر ائمه نیز بر همین است، اگر بنده در خصوص ساختمان سازی دخالت کنم هم آن کار را خراب کرده و هم از کار خودم مانده ام.

وی ابراز داشت: طبابت موضوعی است که روز به روز در حال پیشرفت است و ما نمی توانیم خودمان را از این پیشرفت جدا کنیم، بنابر این اگر کسی بخواهد طب را محدود به یک بخش کند این درست نیست و باید از دانش های دیگران هم بهره بگیریم.

آیت الله سبحانی با اشاره به طب سنتی گفت: این طب از زمان شیخ الرئیس مطرح است و ایران ما هم سهمی دارد و البته این امر به این معنی نیست که قانون شیخ را در جلوی خود قرار داده و طباطبت کنم که این مسلما خلاف است، دارو دادن یک موضوع مهمی است که شرایط و ضوابطی دارد که باید به آن بپردازیم.

این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت افرادی که در زمینه طب سنتی اقدام می کنند گفت: این افراد باید همانند دیگران دوره دیده و از شرایط آگاه باشند و این افراد هم باید به تشکیلات شما بپیوندند و با کمک یکدیگر طب سنتی را گسترش دهید.
yon.ir/K9EO


🔰کانال جامعه دانشگاهی طب سنتی ایران🔰
https://telegram.me/joinchat/BFLrdDwx7ES3SZKEMW7V8w