بـرای مقـابلـه با دیـابـت در خـانـه غـذا بخـوریـد

⬅️سپید:مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد در خانواده‌هایی که از غذاهای تولیدشده در خارج از خانه و اغلب غذای فوری استفاده می‌شود، خطر ابتلا به چاقی یا اضافه‌وزن و درنتیجه احتمال ابتلا به دیابت بیشتر است.

⬅️مطالعه جدید محققان دانشگاه هاروارد آمریکا حاکی از آن است افرادی که غذای روزانه خود را در خانه و با رعایت اصول سلامتی تهیه می‌کنند، در مقایسه با مراجعان به مراکز تهیه و عرضه غذا که مصرف کننده غذاهای عمدتا پرکالری، حاوی چربی‌های اشباع شده، قند بالا و مواد مغذی جزئی هستند، کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند.

⬅️در این مطالعه 58 هزار و 51 زن و 41 هزار و 676 مرد در دو مطالعه کوهرت در ایالات متحده آمریکا مشارکت داشتند. گروه تحقیقاتی بر نحوه مصرف میان‌وعده‌ها و غذاهای آماده‌ای که اوایل شب در خانه‌ها مصرف می‌شد و همچنین سایر عادات غذایی این افراد و احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 متمرکز شدند.

⬅️براساس این مطالعه، یکی از دلایل این مسئله می‌تواند استفاده از مواد مغذی‌تر در غذاهای خانگی باشد که عنصر مهمی در افزایش وزن، دریافت کالری‌های بالا و چربی‌های اشباع شده است.

 ⬅️مصرف غذای آماده و تهیه شده در بیرون از خانه به خاطر نامناسب بودن کیفیت آن موجب افزایش وزن و بالا رفتن خطر ابتلا به دیابت می‌شود. نتایج این مطالعه در مجله PLOS Medicine منتشر شد.

✳️ @sepidonline