آیا نوشیدن روزانه 8 لیوان آب در روز ضروری است؟

شاید زمانی که «8 لیوان آب» را به زور هم که شده در طول روز برای حفظ سلامتی خود می‌خورید، ندانید که برخی متخصصان معتقدند که میزان آب دریافتی روزانه هر فرد به میل و نیاز بدن وی وابسته است.

در این میان دکتر محمدرضا گنجی، عضو هیات علمی انجمن نفرولوژی و فوق تخصص بیماریهای کلیه در گفت و گویی با ایسنا بیا ن کرد: میزان نوشیدن آب باید بر اساس میزان تشنگی و نیاز فرد باشد. در شرایطی که ما فاقد هر گونه آمار مشخص از میزان شیوع بیماریهای فشار خون، دیابت، نارسایی قلبی، نارسایی کبدی و سایر بیماریهایی که با نوشیدن آب فراوان تشدید می‌شوند، هستیم ؛ تحمیل نوشیدن آب به میزان 8 لیوان در روز به عموم امری نادرست است.

به گفته عضو هیات رییسه انجمن نفرولوژی کشور، از نظر علمی یک انسان سالم حتی در تابستان هم نیاز به خوردن 8 لیوان آب را در طول شبانه روز ندارد، بلکه در فصل گرما نیز فرد باید بر اساس میزان میل خود آب بنوشد. (yon.ir/ml3q)

لازم به ذکر است توصیه عمومی به نوشیدن مقدار مشخصی آب در طول روز، مورد تایید طب سنتی ایران نمی باشد و میزان نیاز افراد به آب بر اساس شرایط مزاجی متفاوت است. نوشیدن آب زیاد و همچنین آب ناشتا می تواند در آینده منجر به بیماری های دستگاه گوارش در فرد گردد.


🔰کانال جامعه دانشگاهی طب سنتی ایران🔰
https://telegram.me/joinchat/BFLrdDwx7ES3SZKEMW7V8w